Monday, October 3, 2011

Nyamuk oh Nyamuk

Hellooowp! Sekarang aku nak cakap sesuatu. Tau tak apa dia? Tak la bukan pasal pisang goreng setengah masak. Bukan pasal nenek korang. Bukan pasal makhluk planet Marikh yang terdampar kat Pulau Semut Besar dan bukan juga tentang orang yang tertelan handphone. Apa? Ingat tak ada ke orang yang boleh tertelan handphone? Ada la. Cuba tanya orang. Tanya la orang.. Sesiapapun yang penting dia tu manusia. Eh aku ni mengarut sampai cerita orang tertelan handphone ni pesal? Cerita pasal telan-telan ni sebenarnya tadi aku tengah nyanyi dengan suara aku yang merdu ni. Malangnya ada seekor makhluk yang tak diduga masuk ke dalam mulut diriku ini masa aku tengah nyanyi high note. Aku tengah tarik suara aku dengan setarik-tarik yang mungkin yang boleh ditarikkan tiba-tiba ada la nyamuk yang tak boleh blah ni masuk dalam mulut aku sampai la ke tekak. Terbatuk-batuk daku. Huhu.

Kebelakangan ni makin banyak la nyamuk kat rumah aku ni. Masa aku tengah taip entry ni pun aku tengah tergaru-garu sebab kene gigit nyamuk. Buset punya nyamuk. Sorry ler entry ni penuh dengan complain aku kat nyamuk. Dah aku bengang sangat kat nyamuk. Berapa hari aku tak cukup tidur hah nyamuk? Sampai lebam mata aku tak cukup tidur nyamuk oi. Tak apa ko nyamuk. Nanti aku cipta Anti-Mosquito Laser Beam biar nyamuk-nyamuk sekalian akan diancam kepupusan. Mampus kau nyamuk.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...