Wednesday, October 5, 2011

Tiru-meniru

Salam & selamat pagi kawan-kawan. Aku bingung ler. Kenapa masyarakat kita especially orang Malaysia suka tiru orang lain? Tak kisah la tiru apa pun sama ada tiru style, tiru hiburan & banyak lagi. Aku tak kisah kalau dia tak tiru bulat-bulat sebab ada orang ambil sedikit daripada yang lain lepas tu gabungkan dengan kreativiti dia. Tapi masalahnya ada sesetengah pihak yang sengaja tiru bulat & sebujur yang mungkin. Hehe. Perkara tiru-meniru ni bukan terhad kat situ je. Sejak beribu menjak ni, aku banyak tengok orang copy paste daripada blogger yang lain. Apa? Ingat aku tak tau ka? Dah berjuta blogger Malaysia aku baca tau. Berkenaan penggunaan ayat pula tak payah juga la nak tiru-tiru penggunaan ayat orang lain untuk jadikan blog korang lebih kelakar & tak kering gusi. Cuba tampilkan sendiri kreativiti yang korang ada tu. Mesti lagi syok tau. Ya aku tau blog aku tak banyak follower SO WHAT? Kat description kan aku dah taip yang blog ni blog syok sendiri. Lagipun aku buat blog ni untuk kawan-kawan yang aku kenal je baca. Macam orang yang tengah baca blog aku ni la kot. Sorry aku merapu tak tentu pasal. Aku cuma nak luahkan apa yang tersirat di hati diriku ini. Sorry post ni panjang berjela-jela. Terima kasih kerana sudi membaca =)

Blog digunakan untuk meluahkan pendapat sama ada tentang isu semasa atau perkara yang berlaku pada diri seseorang. Blogging juga dapat meningkatkan tahap kreativiti seseorang dalam kemahiran penulisan. NAMUN jika hanya pintar untuk copy paste, tahap kreativiti anda akan berada pada takuk yang bawah lebih bawah daripada tengkuk katak. Huahaha.

6 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...