Tuesday, October 4, 2011

FZ150i & KLX150

Whoa hari ni hujan je dari pagi. Best best! Kalau ikutkan hati aku nak je dibuai mimpi sambil peluk bantal tapi disebabkan kemaruk FZ150i aku dari tadi bertenggek depan laptop baca forum-forum FZ150i. Apakan daya. Aku masih student. Kalau aku kerja dah lama aku beli (kot). Mak aku cakap nak belikan tahun depan. Harap-harap beli. Tapi bapa aku minat KLX150. Motocross tu... Aku pun okay je ngan motocross. Hehehe... Lagi satu aku nak ingatkan entry ni berkenaan motor semata-mata. Kalau korang tak minat motor dipersilakan untuk blaa.. Huahaha

FZ150i


Informasi-informasi FZi yang aku dapat daripada forum-forum yang aku dah baca:-

  • Meter minyak susah nak turun. Terlalu jimat minyak. Haha. Ya ni bukan kekurangan tapi kelebihan dia. 
  • Kedudukan riding yang gila selesa & jarang orang sakit belakang sebab kedudukan dia tegak.
  • Mantap bila nak meleper (corner) 
  • Pakai Electronic Fuel Injection. EFI ni la yg menyebabkan minyak motor ni jimat gila & maintanence dia kurang.
  • TAPI kelemahan dia tak boleh pergi laju macam CBR. Bawa motor ni slow and steady je sesuai. Purata top speed 130km/h je. Tapi bagi aku 130 tu laju pe. Aku bawa 80km/h pon da ngeri. HEHE!

KLX150 pula bagi aku okay je (kalau-kalau la bapak aku yg beli). Aku tengok cun gak motocross tu. Cuma tak ada meter minyak je la. Kalau abis minyak tengah jalan terpaksa bermuka tembok tolak motor tu. Hehe.

KLX150


Harap-harap ler aku dapat motor baru tahun depan. Tak lama lagi aku dapat lesen! =D

5 comments:

  1. Pilih la klx..onroad blh modi rim n set rantai 125z..maintenance rendah...kl ori set klx kos utk taya Dan spoket blh pokai,gua stay rawang dah 9 bln pkai klx..sgt puas ati..48km x2 hari2 ke tmpt kerja Di bangsar..

    ReplyDelete
  2. Betul betul klx sgt puas hati..haha

    ReplyDelete
  3. Try ride fz150i 2014. .rasa sendiri..puas hati

    ReplyDelete
  4. Try ride fz150i 2014. .rasa sendiri..puas hati

    ReplyDelete
  5. Try ride fz150i 2014. .rasa sendiri..puas hati

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...