Saturday, August 25, 2012

Bercuti ke Langkawi (Hari pertama)

Sebelum nak exam aku pergi Langkawi untuk bercuti. Haha. Pelik, orang kalau lepas exam baru pergi bercuti ni aku pula terbalik. Habis tu dah tak ada masa lain lepas ni dah la parents aku sibuk kerja. Apa-apapun aku nak kongsi sikit pengalaman aku kat Langkawi.

Aku naik bas ekspress Shamisha gi Kuala Perlis, bas 2 tingkat woo. Tapi servis memang hampeh! Dah la tunggu bas tu 3 jam baru datang, memang lemak berkrim betul ler. Sebenarnya nak naik airasia je tapi booking last minute mahal sangat so aku naik bas je sob sob. 
Ini la bas tu. Memang cantik, aircond pun sejuk sampai menggigil. Tapi servis hampeh!

Aku sampai je kat jeti Kuala Perlis jam 9 pagi terus beratur beli tiket feri. Mak aih beratur punya la panjang. Tup tup dapat tiket feri jam 12. Kira okay la kot daripada dapat jam 2 ke atas. Tapi, jeti tengah upgrade so masih banyak kekurangan. Harap-harap la cepat sikit siap malu la negara kita dah la banyak mat saleh kat jeti tu. Nasib baik feri ada aircond, terlelap la sekejap kat dalam feri sementara menunggu sampai Langkawi. 

                                          Feri yang kami naiki. Hehe

Aku sampai jeti Langkawi dalam pukul 1.10pm camtu. Laju gila pemandu feri bawa. Terhenjut-henjut semua penumpang. Tapi sebab tu la kitorang cepat sampai jeti. Hoho. Lepas tu aku & family keluar pergi starbucks coffee untuk tunggu orang yang jemput kami. Cepat jugak la dia sampai, tak sampai 10 minit. Oh untuk pengetahuan sebenarnya aku dah book tour Langkawi ni 2 minggu sebelum tu, dah termasuk penjemputan dari jeti, kereta sewa, penginapan kat hotel & pakej Island Hopping. Kalau nak book silalah email zttour@gmail.com dan aku memang recommend diorang. Peramah jugak diorang. Sepatutnya aku dapat kereta Iswara atau Viva tapi diorang bagi Myvi auto! Woo best! 

                              Myvi yang kami sewa. Memang best ;p


Dari jeti, aku teruskan perjalanan pergi hotel. Tapi sebelum tu kena isi petrol dulu sebab diorang bagi petrol cukup-cukup untuk gi stesen petrol je. Lepas isi, aku teruskan perjalanan ke hotel. Hotel kami kat Pantai Cenang. Kalau korang risau sesat, takyah risau sebab jalan dari jeti kalau nak pergi mana-mana mesti ada sign board. Selagi tak ada sign board jalan straight je sampai jumpa sign board yang akan tunjuk tempat tujuan korang. Dari jeti ke hotel kami kat Pantai Cenang ada la kurang daripada 30 minit. Sampai je hotel terus check in & rehatkan diri. Tapi nak cakap hotel bukan hotel juga, lebih kepada resort. Landcons nama dia. Sebenarnya ada hotel-hotel lain yang lebih bagus daripada hotel ni tapi masa aku book banyak hotel dah penuh, so terpaksa pergi resort ni. Bukannya nak kritik hotel ni tapi aku rasa ada hotel lain yang tawarkan perkhidmatan yang jauh lebih bagus daripada hotel ni so aku tak recommend sangat la. Ni gambar-gambar hotel tu..







Masa makan siang kami pergi Restoran Jaguh, dekat je dengan hotel. Makan nasi campur, harga pun agak berpatutan, dalam RM25 untuk 4 orang makan & rasa pun okay. Makan malam pula kami pergi Restoran Tomyam Village, dalam 5 minit perjalanan menaiki kereta. Pemilik restoran orang siam tapi bergama Islam. Makanan dia pergh memang sedap! Kami order siakap stim, ayam masak kicap, sotong masak tepung & kangkung masak belacan. Harga pula, hehe.. RM110 untuk jumlah keseluruhan. Tapi harga ni kira okay la sebab makan sedap, layanan dia pun baik selain makanan siap agak cepat. Takde la sampai berjanggut kami tunggu. 

                              Makanan kat Tomyam Village. Masa ni siakap stim belum sampai lagi. 

Lepas makan aku lepak-lepak la kat hotel. Tapi aku nak online kena pergi lobby baru ada wireless. Nasib baik internet boleh tahan cepat. Depan hotel pula ada Mcdonald, dekat gila. Aku pindah online kat Mcdonald. Tapi sebelum tu aku beli satu set McChicken biar tak segan sikit online kat sana. Haha! Aku online je la kat situ dari jam 11.45pm sampai ler jam 1.50am camtu. Hohoo. Jam 2am dah mengantuk gila aku balik la hotel untuk tidur.




1 comment:

  1. How to play slots for money with a poker chip - Dr.MD
    The first thing that 광주광역 출장안마 catches me is 부천 출장샵 that the game is not rigged, because a game like roulette is 구리 출장안마 rigged. If you get 동해 출장샵 into 통영 출장안마 a poker room and start gambling,

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...