Saturday, August 25, 2012

Bercuti ke Langkawi (Hari kedua)

Bangun pagi je terus kitorang gi sarapan. Aku sekeluarga sarapan nasi lemak je. Habis RM6 je untuk 4 orang makan. Lepas tu ada la berenang-renang sikit kat swimming pool walaupun hujan renyai-renyai. Baju dah basah baik basahkan lagi dengan mandi kat pantai. Haha. Pantai tu dekat je, jalan kaki ayam je gi sana. Tapi tak bawa kamera sebab takut basah kena air hujan.

Jam 9.30 pagi pula kami sekeluarga dijemput oleh sebuah van untuk pergi Island Hopping. Sampai je kat pantai kami naik bot untuk gi pulau-pulau yang akan dikunjungi. Kongsi bot ngan orang Jepun & Korea, orang Malaysia jarang ada mungkin masih sibuk beraya kot. Hehe. Orang yang bawa bot punya la laju dia bawa cepat gila sampai Pulau Tasik Dayang Bunting. Kami diberi masa 1 jam untuk meneroka pulau ni. Aku apa lagi berseronok sakan la mandi kat tasik tu.

Lepas tu, kami pergi pula ke tempat Eagle Feeding. Tempat ni cuma untuk tangkap gambar helang je. Banyak gila helang kat tempat ni. Beratus kot..

Seperti yang dapat dilihat, cuaca memang agak mendung. Tapi lepas tu bukan setakat mendung je, hujan lebat pula turun. Haiz. Terpaksa la berhujan. Tapi seronok la juga dapat mandi lagi. Aku ni memang suka bermandi manda. Haha. Sampai je kat Pulau Beras Basah semua penumpang bot memang betul-betul basah!

Haha! Walaupun hujan aku tetap turun dari bot & mandi kat pantai tu. Lantak la hujan tak hujan aku bedal je. Lagipun ramai juga yang mandi kat pantai tu walaupun hujan. Rugi kot kalau tak mandi. Pantai dia memang jernih, bersih, putih & air dia pun tak ada la masin sangat (mungkin sebab hujan kot) :p Tapi aku tak boleh lama-lama sebab ada budak kecil kat bot tengah tunggu. Kesian la dia menggigil sebab baju basah. tak sampai 15 minit aku pun pergi bot. Lepas tu kitorang pun berlepas la pergi jeti tadi.

Kami sampai kat hotel jam 12.45 petang. Sampai je hotel terus tukar baju yang basah tadi & rehat. Lepas tu kami pergi Pekan Kuah untuk jalan-jalan sambil cari makan tengah hari. Kami makan kat restoran apa entah aku pun lupa nama dia tapi restoran tu dekat je dengan Dataran Lang. Murah la juga, makanan pun boleh tahan la juga.

Lepas makan, sesi bergambar kat mercu tanda Langkawi iaitu Dataran Lang. Hehe..

Jam 3 petang kami bershopping sakan kat Duty Free Zone, betul-betul depan hotel kami. Apa lagi borong la chocolate banyak-banyak. Memang murah berbanding kat tanah besar. Shopping baju, seluar dan juga selipar. Haha.

Tapi apakan daya.. Ayah aku kena masuk kerja awal so kena check out awal sikit. Jam 5 petang kami pun check out. Pulangkan kereta sewa & naik feri pada jam 7 malam. Perjalanan pulang tak ada la penat sangat berbanding perjalanan datang Langkawi sebab beratur pun tak lama, penumpang feri pun tak ramai sangat. Lepas tu kami pun balik ke KL naik bas ekspress Etika. Memang betul-betul beretika sebab bas sampai awal 5 minit & berangkat pun cepat juga. Tak macam bas Shamisha yang terlebih isap sheesha tu. Haha..

Kesimpulannya bercuti kat Langkawi memang best! Memang cadang nak pergi lagi lain kali tapi naik airasia je lagi relax. So, aku cadangkan kalau korang nak perjalanan yang lebih relax dan cepat eloklah melalui flight je. Cuma lagi mahal sikit la kalau tak ada promosi. Oh ya jumlah keseluruhan percutian ni mencapai sejumlah RM3000+- untuk 4 orang. Hehe.

1 comment:

1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...